fredag 22. oktober 2010

Faglig oppdatering!

På onsdag var jeg på et veldig inspirerende dagsseminar på Skogmuseet på Elverum. Som et tilbud til sine medlemmer har Norsk Fysioterapeutforbund avd. Hedmark arrangert flere gode og gratis fagseminarer. På onsdag fikk vi altså høre på ei veldig inspirerende dame ved navn Britt Stuge.

Britt er (hold dere fast!) fysioterapeut, PhD, forsker, spesialist i obst/gyn fysioterapi og allmenn fysioterapi, MNFF. Hun er veldig oppdatert på det siste innen forskning, og kan få en skolelei fysioterapeut til å ville forske. Ikke verst!

Under dette seminaret avkreftet hun en del myter, og lærte meg masse nytt. Nå må jeg gå meg selv i sømmene, og analysere hva jeg gjør og hvorfor. Forhåpentligvis vil jeg nå kunne gi bedre og riktigere trening og veiledning til Mamma i Kongsvinger. Kanskje jeg kan benytte kunnskapen i jobben som bedriftsfysioterapeut i HMS Øst også!

Digger sånne faglige påfyll, og blir litt gira av det! Nå har jeg meldt meg på det første kurset hos Britt Stuge, og ser frem til enda mer faglig påfyll i mai 2011.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar